جاوا اسکریپت

....کاش شهید شویم اشک - هیئت سائلان الحسین اصفهان
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هیئت سائلان الحسین اصفهان

مکانیسم دفاعی اشک

شاید پیش از این خواص درمانی اشک را یک نکته نه چندان مهم در خصوص آرامش اعصاب و در برخی داستان‌ها عرفانی یا توهمات افسانه ای به عنوان حلال یا ماده ای شفا بخش عنوان میکردیم .

اما اینک با تعجب شنیده ایم که اشک انسان به طور کاملا واقعی و علمی‌در مقابله با سطوح خطرناک میکروبی و قارچی بسیار قدرتمند است و حتی صد‌ها برابر بهتر از دارو‌ها.

طبق آزمایشات خارق العاده ای که دکتر گرگوری وایس زیست شناس مولکولی در دانشگاه کالیفرنیا در خصوص نحوه عملکرد خواص معجزه آسای اشک انسان و تغییرات بیولوژیکی به این مهم دست یافت که وجود یک آنزیم به نام لیسوزیوم در اشک انسان باعث خواهد شد به مانند اسیدی باکتری‌ها و قارچ‌های بدن انسان را در خود حل کند .

محققان به طور جدی تحقیقاتی را در خصوص خاصیت درمانی اشک آغاز کردند و به طور خلاصه آشنایی کاملی  را با عملکرد رویارویی این آنزیم با میکروبها دست پیدا کردند.

نتیجه تولید اشک و مایع اشکی غددی است که  در گوشه خارجی چشم و پشت پلک فوقانی قرار دارد .

البته همچنان  رازو رمز‌هایی نهفته در اشک ریختن و خاصیت مفید آن وجود دارد .اگر ما قدرت گریه کردن نداشتیم علاوه بر بروز بیماری‌ها روحی مواد سمی‌در بدن به طور مناسب دفع نمیشد شاید تصور کنید این فرآیند توسط تعریق قابل انجام است اما ثابت شده است که هورمون‌هایی که پس از استرس تولید میشوند تنها قادر خواهند بود با مولکول‌های اشک واکنش دهند , از طرفی وجود آنزیم در قطرات اشک مانند لشگری عظیم است که تمامی‌سمو م , عناصر مزاحم و آسیب زا را نابود خواهد کرد

اشک


[ شنبه 90/11/29 ] [ 7:51 عصر ] [ علمدار ولایت ] [ نظرات () ]
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
امکانات وب


بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 113483